کوله مناسب مدرسه چه ویژگی هایی دارد؟

سلامت نیوز: در خرید کوله این نکات را رعایت کنید:

خودتان را وزن کنید، عدد وزن‌تان را تقسیم بر 10 کنید. اگر در دوره دبستان یا راهنمایی درس می‌خوانید، وزن کیف و کوله‌ مدرسه‌‌تان همراه با وسائل آن باید مقداری کمتر از 10درصد وزن خودتان باشد.وزن کیف و کوله‌ دبیرستانی‌ها همراه با وسایلی که در آن می‌گذارند باید کمتر از 15 درصد وزن خودشان باشد.کوله‌ سنگین‌تر از حد مذکور باعث بروز مشکلاتی چون آرتروز شانه، فشار بر عضلات گردن و پشت، قوس ستون ‌فقرات و ناراحتی‌های عضلانی و استخوانی در نواحی اطراف کوله می‌شود.

پهنای کوله برای استفاده‌ کودکان نباید از پهنای تنه‌ آنها تجاوز کند.اگر به جای کوله از کیف استفاده می‌کنید نیز در صورت سنگینی بیش از حد آن به استقبال ابتلا به آرتروز مچ و احساس درد در عضلات بازو رفته‌اید.کیف‌ها و کوله‌های تک‌بند که بندشان معمولا از یک سمت بدن بر دوش می‌افتد، در صورت استفاده‌ طولانی‌‌مدت سبب نامتقارن شدن ستون مهره‌ها و احساس درد در نواحی شانه، گردن و کمر می‌شود.بند کیف یا کوله حداقل باید شش سانتی‌متر عرض داشته باشد تا وزن آن با فشار بر رشته‌های عصبی یا نواحی گذر رگ‌های خونی باعث آسیب، ضعف و گزگز دست یا بازو و شانه نشود.

کوله را طوری بر پشت خود قرار دهید که حین حرکت پیچ و تاب نخورد یا جابه‌جا نشود.بخش فوقانی کوله نباید بالاتر از شانه‌هایتان باشد. بخش تحتانی آن باید بالاتر از استخوان لگن و باسن قرار گیرد .کوله‌ای بخرید که دو بند شانه‌ای و یک بند کمری داشته باشد. بندهای کوتاه یا بلند شونده‌ قابل تنظیم، پهن و اسفنجی، با توزیع مناسب‌تر وزن، فشار و آسیب کمتری به بدن وارد می‌کند.حین خرید کیف افزون بر معیار پهنا و نرمی اسفنجی بند آن ، دقت کنید که دسته‌ آن سفت، خشک و خیلی باریک نباشد.

مشخص شده که درصد بسیار زیادی از دردهای دست، شانه، پشت و کمر دانش‌آموزان، طریقه‌ استفاده‌ نادرست از کوله‌پشتی و کیفشان است.کیف و کوله باید روی کمر بیفتد. هیچ وقت بندها را آن‌قدر شل و بلند نکنید که کوله روی باسن یا حتی زیر آن قرار گیرد. سعی کنید همواره کوله‌ خود را سبک نگاه دارید و آن را به‌گونه‌ای صحیح حمل کنید.